Het onder de aandacht brengen van uw product of dienst bij het grote publiek vergt kennis en inventiviteit. Het vergroten van de naamsbekendheid van uw product is zonder het juiste netwerk een ondoenlijke zaak. Het is van belang dat u de contacten met de pers goed onderhoudt en dat u weet welke weg u wilt gaan bewandelen. Een promotieplan is daarbij een onmisbaar handvat. Voor het maken van een promotieplan, persbericht, het uitwerken van een promotionele campagne of het organiseren van uw (pers)bijeenkomst is Buro TEXT de juiste partner.
Promotieplan
Een goed strategisch promotieplan geeft antwoord op essentiële vragen als: wie vormt de gewenste en wie de bestaande doelgroep, waaraan moet het product voldoen om de gewenste doelgroep te bereiken, hoe communiceren we met de doelgroep over het product, welke verkoopbevorderende maatregelen zijn noodzakelijk of zinvol? Wij helpen u graag met het verwoorden van deze vragen in een promotieplan.
Persbericht
U kunt ervoor kiezen om uw product middels een persbericht kenbaar te maken aan het grote publiek. Wij schrijven het persbericht voor u aan de hand van de door u beschikbaar gestelde informatie. Voor het verzenden van uw persbericht beschikken wij over het juiste netwerk, hetgeen resulteert in een doelgerichte benadering van uw (toekomstige) afnemers.
Promotionele campagnes
Een promotionele campagne is pas dan effectief wanneer er goed is nagedacht over de doelgroep en de wijze waarop deze groep het best benaderd kan worden. Wanneer u de impact van uw boodschap effectief wilt laten zijn, is het van belang om uw product of concept weg te zetten in een groter geheel. Een promotionele campagne draagt bij aan een grotere impact, voor langere tijd, bij een breder publiek.
Organiseren van bijeenkomsten
Of u nu alleen de pers bijeen wilt hebben of dat u samen met uw cliënten de introductie van uw product of concept wilt vieren, bij ons bent u aan het juiste adres. Ons bureau heeft inmiddels ruime ervaring opgedaan met het organiseren van kleine tot middelgrote bijeenkomsten (5 tot 600 personen). Een bijeenkomst of evenement volledig gecaterd met het gewenste entertainment, met of zonder pers.
Voorbeelden van georganiseerde bijeenkomsten:
– lancering van Het Schrijversportaal (initiatief B for Books);
– boeklanceringen van Sonja Bakker;
– boeklancering Vaderkoorts (uitgegeven door B for Books).